2008-10-02

Roadtrip och vem mötte vi?

Godkväll.
Är hemma efter en roadtrip runt omkring varberg.
Införksaffat en del nya saker, välbehövliga sådana.
Sippi har numera berikats med höstens nya ting. Reflex halsband och ett nytt reflex koppel såklart.
Nu syns vi tydligt i mörkret!
Funderade lite på att skaffa en väst också till henne men kände att det kanske får vänta lite, storlekarna är så svåra och hon växer ju en del.

Men till råga på detta!
Jag står utanför Kungsmässan i kungsbacka.
Ser en hund säkert två hundra meter framför mig.
Fastnar med blicken, får för mig att det är Sippi!
Blir alldeles varm i hjärtat och längtar så efter henne.
Hunden kommer närmare.

Jag tittar på den noga, och undrar om jag inte inbillar mig, de är så fruktansvärt lika.
Jag blir tvungen att fråga vart den kommer ifrån.
OCH! Självklart är den från Hedeforsen!
Och till råga på det, från Å - Kullen.

Jag fick träffa Sippis bror.
Ådd.

Löjligt kanske, men jag blev så enormt lycklig.
Han var jättefin. Lite rädd jämfört med Sippi som är så väldigt social mot människor.
Han luktade fint på min hand.

Detta gjorde min dag ännu bättre!
Så.

Godkväll!

Inga kommentarer: