2010-07-14

Joggingtur på kvällen

Nu ikväll när värmen lagt sig så kopplade jag på bägge hundarna och begav mig ut för att rasta dem, det slutade med en inpulsiv joggingtur, varför inte liksom?

Bra att lära dem.
De gick helt underbart. Med båda rastade, springade vid vänster sida, bredvid varandra, sprang vid hela cykelbane sträckan! Jag berömde dem jättemycket under tiden, mycket till Sippan som kunde sänka sitt tempo och lyssna under tiden. Sippan har varit väldigt ökande annars och velat springa i hennes tempo, dvs med mig efter sig!

Men inte ikväll inte.
Och de kommande dagarna skall innefatta dåligt väder, vilket innebär att jag kan springa mer med dem, Sippi speciellt.

Och!
Vi avslutade springturen bra, såklart. Alltid avsluta något bra, bra!
Vi trappade ner tempot och gick backen ner till vårt hem för att vattnas.

Snart blir det dusch för mig,
hundarna sover nog redan, lyckliga, trötta, fantastiska!
Ikväll gjorde vi det bra, riktigt bra!

P.s
Idag satt det en hund vid badviken som vi skulle passera, Sippan la ett litet skall,
typ som: Tja! Jag är mindre än dig!
och vi fortsatte gå! Impadimpad!
D.s

Inga kommentarer: