2010-07-04

Träna/Simma/Leka/Promenera

Dagen har innehållit lite sämre väder,
bra tycker hundarna som kan framföras mera ute på dagen.

Jag släppte dem båda ute och krävde ett ligg av Sippan på säkert hundra meters håll,
Lillen fick ca 40 meter framför och ett kommando på sitt,
en efter en kallade jag in dem och detta gick fint, jag gjorde om det två gånger, med ombytta roller, alltså att Sippi kallades in först - sist.

Mycket för att Sippi inte skall hindra lillen från att vilja komma fram när hon väl är inne, och tvärtom (visst, sippan skulle ändå komma in även om han är där ;) )

Detta gick galant och jag kände att det lyckades perfekt för att vara första gången.
Bra att kunna när båda är lösa i det fria och man verkligen måste ha in dem båda samtidigt.

Annars har jag tränat Sippans "hopp" lite idag. Kasta en sak över, hon hoppar, hämtar, hoppar tillbaka, lämnar. Även detta gick jättebra på hög höjd! Nöjd återigen!

Dagen avslutades med ett simpass för dem båda,
underbart att se dem så orädda vid vatten, super bra kondis och med en järnvilja till att simma.

Det var nog dagen i korthet,
Hundlivet fortsätter imorgon!

Inga kommentarer: