2010-07-19

Träning/Kontakt/Vila/Lek









Idag har hundarna bara fått ha tråkigt, haha. Nejdå, men ibland behöver man vila själv för att orka med dessa energiknippen.

Igår tränade jag och Melissa på bra, vi lät hundarna få springa lite först och krävde sedan kontakt i olika övningar. Jag är glad - Sippan skötte sig perfekt och gick säkert kanske 200 meter med kontakt, hela vägen hem. Trots att grannen och hennes hundar just passerat samma väg. (Sippan brukar då bli ivrig och vilja hem fort som attans!) Vi gjorde även inkallnings - svängar. Hon fixade detta också jättebra! Även när jag stannade mitt på vägen, backade ett steg så kom hon ingående för att sätta sig! Det känns riktigt bra!

Tillsammans är dessa hundar dock väldigt busiga.
Inte hela tiden, men de kan allt jävlas en del. Det den ena gör, ska den andra också göra, lite så. Som syskon, de är ju trots allt halvsyskon.

Bjuder på lite bilder idag också på de slöa hundarna, haha.
Tror ni inte de ville vila sig lite också? :)

Fast lite träning har vi faktiskt fått till idag,
gick ner och mötte syster och hennes vän vid tåget, där det kom en väldig massa med människor, jättebra för båda hundarna!

Sippi har blivit underbar på att hälsa och är inte alls lika ivrig/hoppar.
Hon kan till och med hälsa på "bänken - tanterna" utanför, utan att jag ska behöva hålla allt jag har för att de ska slippa få ha henne i ansiktet. Numera blir hon klappad och hon är lugn och fin. Åldern kanske? ;)
"Allt blir bättre med åldern" Vi kan ju hoppas och se.

Imorgon blir det mera träning för våran del,
tills dess... sovgott!

Kramar och Hundkärlek.

Inga kommentarer: