2010-07-26

Varje dag för med sig något nytt.

I min blogg kanske det låter väldigt bra ofta, och det är faktiskt väldigt bra väldigt ofta. Ibland är hundarna dock jobbiga också.
Idag tog jag mig en tur med Lillen till grönområdet för att han skulle få leka lite,
detta slutade smått tumult. En familj var där med en uppblåsbar boll, lillen blir tokig i miljö där det finns bollar. Skäller och spänner upp sig. Vi fick helt enkelt gå därifrån och gå på en promenad istället.

Sippans promenad var underbar, hon fick belöning i att simma efteråt. Och snacka om att hon blev glad. (Hon fick nytt koppel idag också, grönt och snyggt till hennes päls :p)

Sedan fick hon följa med till pizzerian också för att vänta på pizzan, bra träning!
Lillen fick vara ensam hemma. Det gick jättebra, hundarna kan vara hemma själv faktiskt. Nemas problemas! Aldrig varit ett problem, känns skönt!
Idag fick han dock vara själv utan Sippi och det gjorde gott också. Han låg fint när vi var tillbaka.

Ska lägga upp ett bra träningsschema och utnyttja hundträningsplatsen i stenkullen maximalt nu. Prata mer med Elisabeth för att få "läxor".

Annars är det inget nytt alltså.
Tänkte bara säga att det faktiskt inte blivit så bra med Sippi över en natt. Det har krävts mycket tid, kraft och sömn. OCH träning! Det är många gånger man inte orkat. Speciellt tiden precis efter hennes ettårs dag, hon var mer energisk än vilken batteridriven sak som helst. Dock har vi skapat ett team nu, hennes energi är formbar, jag har ändrat mig. Dock har ju Sippan alltid varit snäll och menat väl,
hon har aldrig medvetet skadat mig eller gjort något större uppror mer än envishet.
Mycket att den lille kommit har gjort att Sippi fått mer respekt och att hon idag är mer lyhörd och vuxen i sitt sätt. Jag är glad för det. Glad för Sippan. Överlycklig över hennes sammansättning och energimängd eftersom den passar mig!
Jag behöver snabbhet, trygghet, avslappning och ett enormt GO!

Nu är vi inne på lydnanden och detta ska verkligen gå! Jag ger mig inte!
Och inte hon heller, vi är ju ett team nu!

Vi sänder idag också tankar till Vilma, våran fina pitbull granne som idag gått åldern tillmötes. Anna, du är underbar <3
Rest In Peace.

Och förresten,
vet ni vad som gav mig/ger mig mest motivation med Sippan?
Det är Hedeforsens fina Ambra. En underbar dam. Jag ser på henne med lycka, jag älskar henne med hela mitt hjärta. Och en dag, en dag skall jag se på Sippan och känna, när hon nått ålderns höst att vi gjorde allt, allt vi ville göra och vi gjorde det bra. Ambra är ett fint exempel, och som sagt.. En dag skall jag ha min egna Ambra. :)

Lite tankar såhär på kvällskvisten,
hoppas ni haft en bra start på veckan!

Kramar!





Tell me.. How Am I supposed to live without you?

1 kommentar:

Unknown sa...

Tack Pernilla <3

Usch, nu började jag gråta igen...