2010-10-23

Ensam med hundarna.

Hej!

Har sedan i torsdags ef varit ensam med hundarna. Trodde det skulle bli värre än vad det är hittills. Idag har jag promenerat med dem bägge tillsammans och faktiskt så sköter han sig bättre med Sippi på koppelpromenaderna än ensam. Jag hatar att promenera med honom, det är inte ens kul. Att träna honom är däremot svinroligt och han kan himla mycket saker.

Nu när vi var ute på kvällen tyckte jag att Sippi gick lite väl långsamt. Kanske har hon ont någonstans? Har masserat henne men ingen reaktion på något. Tycker iofs det är mysigt när hon går vid min sida och jag inte ens märker av kopplet. :)

Imorgon skall jag sätta klockan tidigt så vi kan gå en långpromenad tillsammans alla 3 innan alla människor börjar vakna till liv och torget är fullt. Hundarna blir så uppjagade. Skall även gå ut med dem en och en och köra slut dem. Det är söndag och det kommer behövas.

Håll tummarna för att de sköter sig lika bra tillsammans imorgon :)

Förresten,
Var med Sippi hos Sandra härromdagen, gick jättebra!
Tåget hem var försenat 20 minuter så Sippi satt snällt och väntade bredvid mig i spöregnet. Väl på tåget var det fullt med människor men hon satt ändå tåligt vid min sida och nästan njöt. Kände verkligen "team - känslan". Jag älskar att göra saker med henne :)

Nu får vi sova!
Godnatt.

Inga kommentarer: