2010-11-16

3 Hundar.

Jag och Carro taggade redan igår, bara vädret kunde sänka våran motivation.
När ja gjort mina diverse jobbsaker idag såg jag hur solen strålade och frosten låg vacker.

Vi började med Minna. Duktig som vanligt! Jag är stolt över det Carro åstadkommit på bara några månader. Duktig tjej! :) Kampen med Minna är grym. Hon sliter och drar även om jag lyfter henne i luften. Well done!

Sen var det Gonzo. Som ni vet ogillar jag att promenera med Gonzo innan han fåt "flåsa" av sig lite energi. Men jag älskar, ÄLSKAR att träna honom. Han gillar mig med. När träningen väl äger rum finns inget annat än honom. Han är jätteduktig och får mig att stråla som solen. Är garanterad på att hans MH sitter skuret och att Elisabeth kommer älska det vi lärt varandra. Nästa person kommer få det lätt om den är rolig, framåt och fast. Den får gärna lära honom att sluta med sitt skrik också ;)

Sen...
Sippi.
Idag var det faktiskt inte kul med Sippi alls. Tror hon också hade behövt flåsa av sig lite genom att springa. Ingenting funkade riktigt som det skulle och hon var så hög på energi att jag inte vet vad. Nu skall vi sluta träna med bollar och leksaker, det får bli godisbelöning. Hon är för leksaks hång!
Önskar att hon var 8 veckor igen, att jag visste som jag vet idag, vad som krävs alltså.

Får se detta som en dålig dag med Sippi, och ta nya andetag och krafter imorgon.
Skall iofs gå kvällsrundan med Carro och Minna snart, kanske kan jag då vinna tillbaka lite av det jag gått förlorat idag :)

Visst är vi effektiva? :)

Inga kommentarer: