2010-11-10

Effektiv dag!

Idag har jag kört på trots att jag känner mig ganska inspirationslös. Orkeslös!
Hemma från jobbet möttes jag av att Gonzo rivit ner allting, roat sig med att tugga på saker och riva sönder tidningar. Dvs, han vågade inte titta på mig när jag kom in. Låg kvar i säkert en timme medan jag städade allt. Hur många gånger ska jag behöva säga till?

Tänkte: Nej! Nu går jag och sover!
Men nej, istället tog jag mig i kragen. Smsade Carro och bad om hjälp. Hjälp med att sparka upp mig själv! Och självklart, vi tog två flugor i en smäll.

Jag tog med mig Gonzo ut och gick till Montesori, 20 minuter senare (när jag hunnit köra slut honom med att kasta bollar, träna loss, stanna, hit, vänta, och annat i kontaktväg) kom Carro med Kaffe. Gonzo blev väldigt glad och det var faktiskt kul att se hur han reagerade när han mötte henne lös. (Jag tror verkligen på ett bra MH för honom, hoppas han sedan kommer platsa som något inom polisen. Han är orädd, dock skrikig, biter bra och kampar som fan. Drar av att man bara håller och håller kvar vid lyft och drar. Han har även sjukt bra nos och luktkapacitet, han kollar inte ens efter saken han letar efter utan kör fullt ut med nosen.)

När vi varit uppe ett tag till så bytte vi hund till Minna. Lekte med henne tills det kom barn och sa att vi inte fick vara där. Skitungar rentutsagt!

Nu på kvällen har jag gått långt med Sippi. Övat,övat,övat på fotkommandot!
Måste ju höja hennes koncentration! Även på hennes position när vi stannar, hon sätter sig så snett. Nåväl, snyggheten kan vi fixa till sålänge hon fattar kommandot bättre och höjer sin koncentration.

NU skall jag ut med Carro och Minna igen!
Carro är sjuk :( och tyvärr är det faktiskt ganska jobbigt att gå ut med en schäfer då :p Man får ju ställa upp <3

Godkväll!

Inga kommentarer: