2010-12-02

Smart drag

Sitter i soffan och myser med Sippi.
Sjukt kallt och ska snart ut och träna med Gonzo.
Är dock sur på honom så väntar liute till för bästa resultat.
Han roar sig med att tugga sönder saker när man inte är hemma, papper, filmer ect. Inte kul att mötas av efter två timmar borta. Och nej, det funkar inte att stimulera honom innan. Han är lika pigg och förstörelse glad för det.

Men!
Ska faktiskt berätta att jag införskaffat mig flexikoppel! Det är svårt att gå med men det ger mig en hel del har jag märkt.

Gonzo skriker inte lika mycket när vi precis kommer ut.
Det är jätteskönt att gå med när vi har tränat och skall promenera en bit.
Sippis reaktion på andra hundar är mindre med det på. Dvs, hon känner ej min puls och jag kortar inte in kopplet.

Får skriva mer sedan. Caroline ringer och vill leka med hundarna.

Hörs sedan! Kram!

1 kommentar:

Rosanna Johed sa...

Ville bara säga hej och att vi kikat in!/rosanna och hedeforsens Cora (Cäta)