2011-01-11

Jättetrött.

De senaste två veckorna har jag varit väldigt trött. Vet inte om det är vädret, att det är såpass mörkt när man vaknar och tidiga kvällar.

Idag har Sippi dock fått ligga i.
Vi har gått fot i köket med endast godis som belöning, hon älskar det.
Påminnelse till mig själv: Köpa torkade lungor i djuraffären imorgon - hon älskar det - jag älskar att det är fettsnålt.

Hon har faktiskt blivit riktigt duktig på fot kommandot!

Bjöd ner Carro och Minna i källarn och sökte runt tills Minna inte orkade mera.
Tog ner min egna, Sippi då alltså och körde henne med. Hon var jätteduktig också och även på fotkommandot på annat ställe än köket. Har kommit på att jag kan använda väggen lite som "stopp" när jag tycker att hon går lite väl långt fram, lättare att ge henne en lätt knuff med knät in mot väggen. Svårt att förklara med ord. Själva svängarna går riktigt bra förutom att hon kan vara lite hoppig, kanske ska flåsa ur henne först innan vi tränar, dock har det varit svårt med isen som råder.

Nu på kvällen ser jag dock att ny snö ringlar ner, tragiskt. Jag som såg så mycket asfalt idag. :(
Det blir dock en tur i skogen med Gonzo imorgon, han kan då få röra på benen och springa lös medan jag inte halkar. Efter det blir det en tur med Sippi också sedan ner i källarn igen.
(Perfekt lösning till varma sommardagar)

Dax att sova!
Godnatt!

Inga kommentarer: