2011-04-27

Fin dag med fina killar.

Började dagen innan jobbet med en långpromenad i skogen. Härligt tyckte dem, ljuvligt tyckte jag. Det var inte allt för varmt och de kunde springa mer än vanligt de senaste dagarna. Gonzan var alltså väldigt nöjd.

Så det var med ett glatt ansikte jag lämnade dem i morse för att ta mig till jobbet. Tigern var hemma idag då vi hade klo klippning och två andra hundar i butiken.

Väl hemma var det bara att hämta Tigern och gå ut och gå med dem på nytt. Lämnade dock Tigern till mamma återigen för att kunna lägga lite mer tid på Gonzo och hans träning. Jag kan numera klappa honom lugnt och fint hemma. Utan pip, skrik och sprattel. Klippte till och med hans klor igår med en Tiger sovandes på benet. Ganska unikt för att vara Gonzo som är så vild annars.

Träningen gick jättebra. Han fick fem uppletanden där han satt uppbunden under platsläggning. Han reste sig en gång och la sig så fort jag tog ett steg mot honom. (Nöjd) han letade upp dessa fort och vi kastade lite boll efteråt. Sen gjorde vi lite inkallning med störning. Underbart att passa på medan killarna ska komma och träna fotboll. Det bästa störande momentet!

Nu på kvällen tog jag en tur med Tigern och Minna.
Finfint såklart.

Och nu precis har jag gått en tur med båda två ihop, detta gick finfint också. Vi gick lite längre eftersom det inte ens är kallt? Hade till och med shorts liksom.

Ska sätta mig och skriva lite på Gonzos profil jag skall skicka till Elisabeth, får se vad vi får ihop för något. Och även massa tankar skickar vi, jag till Sippan idag. Jag tänker på dig massor min älskling och åh vad jag saknar dig!

Godnatt!

Inga kommentarer: