2011-05-31

Simmande killar.

Vi har inte åkt till kenneln. Efter ett samtal med Elisabeth.
Kan börja med att berätta vad jag och killarna gjorde istället.

Vi packade in oss och åkte för att bada i Mjörn. (Bilder kommer)
Gonzan har simmat slut sig själv och torkat på en äng och Tiger har lekt i vattnet och simmat lite grann.
Gonzan hittade även en flytsak på en båt som han hängde sig fast i. I säkert femton minuter.
(Nej, det hände inget med båten eller flytsaken)

Är faktiskt imponerad över att han inte släppte förrän jag bad honom att sluta. Vilken uthållighet! I vattnet dessutom. (Jag har bildbevis, haha)

Klockan är inte ens halv tre och hundarna redan slutkörda?
Kanske skall passa på att njuta av solen när jag ändå tagit min dag ledig.

Hursom, jag pratade med Elisabeth imorse och det blir att vi åker till kenneln på söndag istället.
Bäst för alla parter, det går bra för Sippan där och jag får min introduktionsvecka i ro.

Sedan skall jag planera, planera hårt hur det ska bli och vara för mig och Sippe.
Skall göra en mall idag, ikväll om hur våran träning skall läggas fram och hur jag skall vinna vissa bitar med henne. Hon är svår, men jag är envis. Och som hon sa, Elisabeth alltså. Det är ett utmärkt läge att börja direkt när hon kommer hem, som nytt liksom. Skall bolla mina tankar och planeringar med henne för att det ska bli så bra som möjligt.

Kommer även att använda mig av sk Halti vid hundmöten under denna perioden.
Något vi kom fram till tillsammans, dels för att inte skapa stress med valpar och allt och även för att jag skall finna min ro.

Elisabeth är bäst. Finns ingen protest.


Klicka in och kolla.
www.hedeforsen.se

Inga kommentarer: