2011-05-25

Sippan, Gonzan och Tiggis.

En kort uppdate om vad som pågår i vårat liv.

Gonzan kör uppletanden som aldrig förr. Han är riktigt duktig. Idag körde vi tio föremål. En hare drog honom rakt framför näsan och han började lite ivrigt gå på villovägar i rutan, dock snappade han fort upp sitt upplet igen och jag var nöjd. (Mitt hjärta börjar inte ens slå fortare med honom? Skönt)

Sedan gick vi en tur i skogen, passade på att möta några hundar. Gick finfint. Känns som om vi aldrig promenerar jag och Gonzan. Kanske skall ha en promenadvecka? Nu när vädret är tråkigt? Nja, vi får se. Han är kul att träna. (Självklart rastas han med korta promenader också)

Sippan är lite matvägrig. Vi har hittat godis hon gillar. James Wellbeloveds snacks med fisksmak? Haha. Min tjej får allt hon vill ha när hon är kräsen :) Vi kör lite lätt lydnad. Såsom fot, platsläggning och andra korta övningar. Även hon är introducerad i rutan uppletandet lite lätt. KUL!
Dock vill jag inte hamna i konflikt med henne nu då hennes humör och stubin är kort.
Hon dock får gå på promenader, och ja, hon är skön att promenera med. (Man märker ganska fort att man har en vuxen hund.

Tiggis då,
han hänger med överallt som sagt. När jag inte är hemma får han vara hos mamma och mysa med katterna. Lättare hund finns inte, dock blir jag ju smått galen på detta med att han inte är lika snabb som en schäfer att träna. Fast.. det är ganska skönt också. :) Nu har jag det som jag vill ju.
Sen är det ju bara han och Sippan hemma, efter sommaren. Då har jag den perfekta hunden, i två :)

På fredag är det veterinären. Håll tummarna!

Vi hörs snart igen! :)

Inga kommentarer: