2011-06-12

Kvällsrundan och idiot.

Jag tar som vanligt kvällsrundan med båda hundarna, det går fint och jag riktigt njuter. När vi gått i 20 minuter och är påväg hem så njuter jag lite extra, en fin fin promenad innan sängs känns riktigt bra.

När vi nästan precis är vid vår ingång kommer en gubbe cyklande med sin schäfer från hörnet. Okej, Sippan gjorde några skall men satte sig rätt fort efter att jag sa till henne. Tigern gjorde som vanligt inte ett skvatt utan undrade mest varför Sippi reagerar som hon gör. DÅ! Då hör jag gubben säga, från sin cykel med sin hund som han faktiskt släppte fram jävligt nära mot mina "Du borde ge hunden en rejäl smäll i huvudet, ta tag i din hundjävel" Jag fick fram något i stil med "ursäkta?" han sa samma sak igen, och jag kunde faktiskt inte hålla mig, utan ropade tillbaka: "det är faktiskt inte mina hundar som ligger i 8 timmar utanför kinan, (en lokalkrog här) medan jag super mig full flera dagar i veckan. Gubben stannade cyckeln och jag fortsatte gå, han insåg nog att det var bäst att han inte vände tillbaka. Jävla idiot till att sabba min promenad sådär. Ett långfinger på honom.

Inga kommentarer: