2011-08-26

Första veckan med Sniffe.

Jag måste inleda med att Sniffe är en gudinna på hemmaplan. Trots att hon får vara hemma än medan jag är i skolan har hon skött sig exemplariskt. Hon är snäll mot Tiger, och han älskar henne. Hon vill dock mest vila. DOCK inte utomhus, där är det full fart x10000. Hon springer, vill vill vill massor. Och hon får göra massor. Idag har de t.ex varit ute länge i parken och sprungit och sedan varvat ner bredvid varandra medan vi mest såg på dem lyckligt. Bra avslut på skolveckan.

(Gjorde min första redovisning idag, det gick grymt!)

Trots denna vilda gnista ute, och detta harmoniska lugnet inne, kommer hon på inkallning, stannar på ligg och vill lite för mycket. Jag ska låta henne på flåsa ur sig i några veckor innan jag börjar trycka på mer med lydnaden. Spåret går dock fint och nu har vi till och med en grupp, även om jag är nervös så funkar det. :) Någon gång ska vara första gången.

Ska även tillägga att Sippan inte använder en enda leksak och har inte ens letat efter en när det knackats på dörren. Och idag när jag mötte min vän ute efter en lång tur så satte hon sig och hälsade fint, och faktiskt bara satt med ute i 20 minuter. Mognad! (Okej, det är bra att vara borta från sin hund och att ha en rehab hund hemma  - Tiger som inte reagerar på något, man glömmer av dumma beteenden och förbereder varken sig själv eller hunden på detta, det ger mig och Sippan mycket)


Det vill säga att Sippan har motionerats väldigt mycket denna veckan, gått upp 1,5 kilo! Fortsätter vi såhär är hon i form om några månader, (de är inte vackra efter valpning, saknar hennes fina päls)
Och jag får inte glömma att hon har fött fram och digivit 8 valpar.

Imorgon fortsätter vi med kondis och Sippan ska springa med Rover, mig och Emelie.
Dax för mig att komma i form också, man blir ganska lat efter att ha haft två hedeforsare hemma, lämnat dem båda och sedan får hem en igen. Hehe. Mer tid till Sippe nu med andra ord.

Hörs snart!
Pernilla, Sippi och Tiger.


Inga kommentarer: