2011-08-05

Hundhjälpen.

Hundhjälpen.

Såhär står det på deras egna hemsida, www.hundhjalpen.se
"Hundhjälpen är en ideell förening som är politiskt och religiöst obunden. Hundhjälpen arbetar för att hjälpa nödställda hundar i Rumänien, det land i Europa där de i särklass far mest illa. Föreningen grundades den 27 september 2004 av en grupp entusiaster med erfarenhet av hundar och djurskydd, såväl inom som utanför Sveriges gränser."


Jag besöker deras sida ofta. Redan innan Sippan var jag sugen på att ta en därifrån och även under Sippans tid eftersom jag inte visste om jag skulle få behålla henne. Jag följer dem på facebook och ser deras framgångar, motgångar och bilder. För ett tag sedan var hägnet översvämmat och massor med folk skänkte saker, pengar till djuren. 
Många av hundarna har ett handikapp, och många av dem är lämnade utanför hägnet som bara valpar.
Det gör mig illa till mods, tänk om Sippans valpar låg så? För oss i Sverige är det inte lika vanligt, som tur är. Här får till och med hundar promenader. Många djurprogram där ägarna har problem med sina hundar, oftast av för hög energimängd, promenerar inte ens sina djur? Hur kan man skaffa en hund utan att gå ut med den? Jag förstår inte det riktigt. Och glad är jag för det.


Hursom, just nu söker hundhjälpen efter hundhalsband. Det får inte innehålla någon kedja eller vara något stryp.
Har du några hemma liggande som bara tar plats ect, gå in på hemsidan och se hur du gör för att skicka.


Bifogar även lite före och efter bilder.
Fantastiskt vad en människa kan göra för att ett djur ska kunna må bättre. (Och sämre, tyvärr)


Kram!






Får även dela med mig av en fin nyhet,


Vi ska få en bebis i familjen! Eller vi och vi, i deras familj. Min bror blir pappa och är väldigt lycklig!
Så nu blir hundarna bebisvana också. Perfekt! :)

Inga kommentarer: