2011-08-22

Sippan hemma imorgon!


Okej, i morgon kommer min vackra hem! Som jag längtat. Jag behöver henne. Skolan har redan gett oss, mig uppgifter, denna veckan skall vi fördjupa oss i sk problemhundar och har redan redovisning på fredag. Gud, hjälp vad fort det skall gå, men jag gillar kicken, jag gillar plugget och adrenalinet som tiden ger.

Men som sagt, i morgon hämtar jag henne. Min fina. och här ovan ser ni vårt schema för veckan. Lika bra att köra på direkt hon är hemma. Mjölken i henne skall utvinnas och hon, precis som Elisabeth sa, behövs hållas igång. Hon har dock tappat i vikt, inte lätt att ha 8 valpar att utfodra. Hon ser ungefär ut som hon gjorde vid ett års ålder men detta bygger vi på fort. Hellre för smal än för fet. :)

Som ni ser så blir det spår direkt. Emelie min kompis har en Mårrgårds Schäfer, eller rättare sagt 3 st, men hennes ena, Rover som är i samma ålder som Sippi. En bevakningshund. Han behöver också röra på sig och få jobba så nu slår vi ihop oss och siktar lite.

Vi ska som sagt hålla på en del med spår. Sippan gillar inte lydnad, eller det är inte riktigt hennes piece of cake medan jag gärna håller på med det. (Saknar Gonzo, herregud) Men en del lydnad kommer hon inte ifrån. Vi ska köra på det med. Såsom lydnad i hemmet och ledarskapsövningar, det ägnar vi torsdagarna åt, förutom "livs - lydnaden" man har dygnet runt då. Vi blir även stammisar i Slottskogen nu. Kör på stort direkt, likabra, mina nerver är fasta nu och man får chansen att börja på en ny kula med ro.

Sedan ska jag även tillägga att Sippan ska med mig till skolan ungefär 2 dagar i veckan och där kan man inte bete sig hur som helst, det finns mycket djur, alla raser av hundar, så vad tror ni? Det kommer bli grymt! ;)



Välkommen hem min fina. 
Jag har saknat dig, nu kör vi hårt.

1 kommentar:

Emelie sa...

Hoppas att allt blir bra imorgon!! <3 Rover behöver sin nya kompis nu när hans mamma börjar bli till åren ;) Hörs imorgon!