2011-11-30

Det gäller att trotsa vädret.

Idag, när det var sol var jag snabb! På med alla kläder, på med Sippans grejer och ut! Ut till sällskapet och långpromenaden som var meningen att möta så många hundar som möjligt. Vi gick i säkert en timme, mötte hundar som dels var på sin tomt. Tycker faktiskt Sippan skötte sig även om hon sköt rygg och la fram några boffs. Mötte även en annan hund och faktiskt, hon brydde sig inte ett dugg. Med endast lite godis gick det finfint. Stolt matte - inte ens regnet rörde mig i ryggen.

Just nu är vi sura på varandra. Haha, hon fick hoppa ner från sängen då hon trots sitt tikskydd av bästa klass skall tvätta utanpå detta så att jag får köra den i maskinen för jämnan. Både ljudet och hon gör mig galen så nu ligger hon på golvet och blänger surt på mig. Blir smått galen och längtar tills detta är över....

Imorgon är en ny dag och på måndag börjar skolan i några veckor innan ett välförkänt jullov med snö hoppas jag.

Sniffe säger tja.

Inga kommentarer: