2011-11-27

Med hund i full fart

Drog och gick en rask tur med Sippan - lös. Innan värsta stormen nådde oss, trodde jag. Istället stormar en annan lös släppt hund fram som en dåre mot min. Kallade in henne och fick kopplet på och vrålade som in i helvete på den andra hunden som la sig ner 5 meter ifrån oss. Min fina Sniffe satt bredvid mig och faktiskt litade på mig. Blev inte ens nervös. När dennas matte väl framme vid hunden vågar sig hunden fram ännu mer - med en lätt spark flög den iväg och jag blev förbannad. Han ursäktade sig och jag sa att han borde kolla upp området mer om han inte har inkallning. Han skyllde på mig och ansåg att min löpande hund påverkat hans? Varför ens släppa den fri då?

Nåväl, jag vann på detta. Släppte Sippan lös direkt efteråt och hade en kanon promenad trots regn.

Förresten så vandrar det runt en svart hane - skönhet här i Floda. (schäfer) Sippan är nog lite kär i honom, inte ett skall utan hon visar stolt upp sig för honom ;) Han ser snarare avskräckt ut. haha.

Nu ska vi storma vidare.

1 kommentar:

Emelie sa...

Ibland är det bra med storm ;)