2011-12-13

Duktig sniff.

Sippan är fortfarande slö idag - Inte matte.
Som ni vet - jag älskar lydnad. Jag gillar perfektion, sjukt mycket. Vill pilla till det ordentliga steget, få hennes kropp att föra sig jättefint med ett harmoniskt lugn (utan pip - sippan är ej en pipig hund)

Så idag pillade vi lite. Och hon är faktiskt jätteskön att träna nu när hon är lite seg i huvudet. Placerade ett längre köksföremål på golvet och lät henne inte placera tassarna utanför denna, utan jobb med bakdelen. Även när det gäller läggandet så vill jag att hon snabbt "faller" ner som om benen var av gummi, då på rätt sida av denna. Funkar bra!

Det svåra är såhär, att jag har inte haft samma krav på Sippan innan. Hon är snart fyra år och i fin balans men NU kommer jag med kraven. Det blir lite svårare än vad det var med Gonzan som gick med på dem direkt. Längtan efter en liten svart är ganska stor. En ny individ att få harmonisk - med fart och med rätt inställning till lydnad från första början. Dock.. Jag vill med Sippan, självklart vill jag. Jag ser på henne att hon tycker det är kul, hur hon väntar på mig när vi är ute och går, hur hennes ögon söker kontakt.

Därav får min perfektion under lydnaden stilla sig lite, en bit i taget och när hon fattar grejen så höjer jag kraven.

:)

Inga kommentarer: