2011-12-17

Sippans drag.

Eftersom jag läser hundbloggar jätte JÄTTE mycket så har jag också funderat på detta med drag. Vi har tillbehören hemma och ett fint spår även. Och idag provade jag och lägga in vissa kommandon. Höger - Vänster - rätt - Godis. Speciellt eftersom man har hunden fäst runt en och dras med - det vill säga att man belönar när de drar - detta kan underlätta i Sippans gå fint träning mitt på dagen då hon har som mest energi.

Eftersom min bror snart får barn och den också kommer få ta del av mitt hundliv vill jag att Sippan nästa år skall kunna dra denne i en barnpulka - självklart när jag håller i kopplet.
Jag fick göra det alla mina år som liten och vet att det är svinkul att åka! Nu är hon trött och hinkar vatten! :) Skönt. 1-0 till Matte.

1 kommentar:

Emelie sa...

Bra jobbat! =)
Ska fixa hem min nomisele så du kan låna den sen kram