2011-12-09

Sitter och googlar...

Det är storm,
igårkväll när jag skulle sova rann himlens finaste snöflingor ner, somnade nästan lycklig och trodde att jag och min Sniffe skulle få gå på långpromenad i termobyxor, med macka och allt. Att hon skulle få skutta i den höga snön - men icke. Vi ligger här i sängen, hör både vinden och de jävla regndropparna piska mot rutan. Självklart har hon fått komma ut, inte långt dock. Hon har gjort vad hon ska och nu googlar jag på vad vi kan göra inne.

Min källare är ju svinbra. Den har cirka 5 gångar på varje sida och en bred mitt. Funderar på att göra ett bra sök. Kanske ska jag placera ut mindre föremål som hon i sin tur både får gå högt och lågt för att hämta medan jag står kvar vid dörren i korridoren. Sedan köra lite lydnad i mittgången?

Man blir passiv av detta väder - och det ska föreställa fredag - mina brukar vara hundfredagar men icke denna. Nono!

Inga kommentarer: