2012-01-05

Sippan.

 Hittade bebisbilder på hedeforsens hemsida på Å kullen som liten.
 Snö från förra året - och eftersom det inte kommer någon nu kan det likaväl bli vår.
 Sippan precis innan parning.
Och en gapskrattade Sniffe. (Gäsppppp)


Jag är sjuk men har ändå tagit en helt underbar tur med Sippe. Visst att våran ort är liten men på alla ställen har vi faktiskt inte gått. Tog med henne på en tur genom en alle - en liten skog - upp från trappor - förbi dagisbarn - vid bilvägen - på en äng - och sedan en cykelbana. Hon är trött nu.
Och det slog mig när jag var ute, alltså jag litar verkligen på min hund. Jag vet att hon inte skulle hoppa på en människa bara sådär ute, hon är inte rädd för ljud som framkommer i miljön och tar sig framåt själv. Hon kan passera katter utan att bry sig. Hon har lärt sig att hälsa fint så att till och med barnen på dagis kan stoppa ut sina fingrar mellan gallret.

Och för att toppa detta gick varje hundmöte fint idag,
vi var ju trotsallt bortanför centrum. ;)

Nu ska vi vila oss så vi kan vara på Mydog.

1 kommentar:

Emelie sa...

SötSippan! Man ser att valparna e lika sin mamma =)
Jaa bli frisk!!!