2012-02-24

Mina finaste.






Lyckan som uppstod igår, och imorse.

Det är sol och jag och Angelica bestämmer oss för en långtur, Emelie hakar med med sin Rover och banvagnen då såklart, och viktigaste av allt, Melvin.

Jag vill att Sippan skall ha positiva vibbar av barnvagnen, anser det viktigt då lasten faktiskt är extra fragil. Sippan bryr sig inte så mycket och vi lunkar på. Alla hundmöten gick oerhört bra! Och då menar jag även de när man passerar på 2 meters håll. Hur lycklig blir jag? Har träningen lönat sig?
Jag har köpt en fånig pip på ica, bättre än klickern i detta läget. Pip - Godis. Hon gillar det, jag med.
Jag var så stolt där i solen, hon gjorde oerhört bra från sig.

Även när en lösspringande kelpie bestämmer sig för att kasta sig ut mot Sippan. Blev lite rädd då grusunderlaget kan medföra att jag glider och skadar mig, men även detta gick väl. En minut senare kommer två skälliga pytte hundar, våra värsta och hon sköter sig även här bra.

Och imorse tog vi en fin promenad, redan varmt.

Jag börjar min helg lycklig! Och lämnar en hund på hedeforsen i början av nästa vecka - stolt!

1 kommentar:

Emelie & Rover sa...

Tack för trevlig tur med fint väder och sällskap!