2012-02-11

Pluggggggg.

 Snarkade Sippan bland alla pluggpapper.
Flying dog!

Jag har nästiltill pluggat hela dagen. Varvat det med Sippipromenader, och träning.
Momenten vi håller på med nu är inkallningar; en inkallning under rörande miljö.
Sippan drar ej på vilt och detta momentet är riktigt kul med henne. Eftersom jag nu lärt henne framåtsändandet kan hon lära sig en kravinkallning med ;)

Jag utsätter henne för miljöer med hundar - barn och äldre.
Ropar in henne och hon kommer som ett skott. Har med mig extra gott godis och hon sitter som ett smäck. Okej, jag utmanar miljöerna väl. Precis kom en skidåkande och hon sprang lös framför mig, personen åkte förbi och hon var tvungen att springa mot mig, trots denna farandes förbi henne. Hon fixade det grymt och lyckligare än mig kan man inte vara.

Har även börjat googla på detta med rapport då jag försöker hitta nya träningsmetoder. Sippan älskar att springa fram och tillbaka mellan olika stationer vi bygger upp utomhus, behöver träna på att hon skall stanna och skickas vidare - damen sticker gärna iväg själv och fort skall det gå.

Lydnaden går förresten finfint! Tog bara 3 år ;)

Nu skall jag fortsätta plugga och njuta av min fina voff bredvid mig!
Trevlig lördag på er!

Inga kommentarer: