2012-03-29

Kvällssolen.

Som alla sett så har vi haft fantastiskt väder de senaste dagarna. Hundarna får ännu inte simma - de får snällt vänta en månad till :) Märker att värmen tar på Sippan, även på kvällen. Hon fick ett uppletande igår på fem grejer och segade rejält, dock var hon såpass trött efter att hon låg ner och kissade? Haha, härlig hund det där.

Ikväll eller nu precis bestämde jag mig för att koppla min lurviga kamrat och gå lite på ängen i kvällssolen. Sippan tar det lugnt nu eftersom hon varit halt och det ser mycket bättre ut, hon vill mer än hon får för mig.
Med snabba steg mot ängen och en vild hund i kopplet så närmar vi oss.

Det finns en höjd precis ovanför ängen som man kan sitta på, väldigt vackert! Där sitter hon. Barnet med sin schäfer.
Schäfern som man så många gånger fått ringa till polisen för. Ägaren lämnar den ofta utanför den lokala puben här på torget och hunden sitter där timtals och väntar på att få cykla hem. Barnet som finns i familjen går ofta ut med hunden på sena kvällspromenaden. Vid elva. Klockan elva och cirka nio år?

Hon blir lika rädd varje gång vi möts. Ser henne skynda sig iväg, ibland ta till en lyktstolpe för att kunna hålla sin vackra hund. Jag vinkar oftast och tar en annan väg. När mamman går med hunden vill jag nästan alltid gå fram och fråga vad fan hon håller på med.

Hursom, ikväll såg jag henne sitta där, med sin stora, jättefina långhåriga vän. Njuta av solen. jag såg henne se mig, och hon började skruva på sig, jag sa: vi tar en annan väg, och log.

Ikväll fick Sippan gå bland husen, inte skadade det henne, jag mest njöt över synen. Barnet med hunden.
Det kunde nästan varit jag själv, med min bästa vän en gång i tiden. :)

Inga kommentarer: