2010-04-16

Ibland tackar jag allt för dig, Sippen.

Som ikväll,
en kille, nedknarkad och alkoholpåverkad står utanför och knackar på allt han har för att få ut en av grannarna. Hon vill inte veta av honom.

I många fall är det jag som skall göra Sippi trygg, i detta fall gör hon mig trygg.
Hon är lugn, sansad och han skulle överhuvudtaget aldrig våga gå fram till mig.

Tack min buse :)

Idag har vi förresten bara slappat.
Igår däremot var en fullspäckad dag.

Jag och Sippi tog tåget (Sippi ÄR underbar på tåget) Till stenkullen för att möta Sandra och Niixon. Sippis kusin. Vi gik en sväng, lät de leka på fotbollsplanen i fullrulle. tränade inkallning. Sedan kom Minna, och vi tränade ytterligare.

Jag och Sippen gick iväg till grusplanen så Minna och Niixon fick hälsa och leka lite. Under tiden de lekte så tränade jag och Sippen och jag fick mitt första, helt fantastiska fotkommano någonsin. Hade fullkontakt även i svängarna, jag gick mer och mer för att jag trodde knappt det var sant. Jag tror jag svävade någon sekund efter det och hon belönades rikligt med korv!

Sedan åkte carro och minna hem, vi lät våra leka en stund till och avslutade allt med att vänta på ett försenat tåg. Det gjorde inte mig något, Sippen var såpass trött att hon däckade i mitt knä en stund.

Imorgon hoppas vi på ett regnfritt sverige (floda)
och på bra hunddag!

Det blir vad man gör det till.
Pernilla och Sippan

Inga kommentarer: