2010-04-20

Framåt framåt!

Goddag!

Tisdag och veckan går fort!
Sippan ligger just nu hemma och vilar, ikväll blir det träning och promenad.

Var ute och gick med Minna och Carro och Sippi härromdagen och det var nog den första promenad vi haft utan något problem. Visst var de lite dragiga men vi kunde gå bredvid varandra.
Jag tror det gett Sippan mycket att gå med andra hundar det senaste. Ska fortsätta med det.

Igår stötte vi på två dispyter jag och Sippan.
Vi var ute och lekte och Melissa skulle träna lite trix med bollen på ängen. Dvs Sippi fick inte ta den, hon fick den aldrig och det krävdes en del roligheter av mig för att hon skulle släppa just bollen ur sikte, detta gick bra. Dock lät jag henne bära på en stor pinne på vägen, vilket jag fick sota för vid våran port sedan.

Det tog sin lilla tid innan hon släppte den, men tillslut så.
Och vi mötte även en fastbunden lejonberger blandning som låg vilandes på gatan, jag vet inte om hon trodde det var en björn :p för hon blev helt till sig och skällde på denna ett tag, men vi ökade på takten och tillslut slutade hon! Haha.

Måste även tilllägga att Sippan blivit helt underbar i passiva lägen, hon får följa med och vänta med mig utanför affären när någon annan går in, då sitter hon väldigt fint, till och med lägger sig.

Men som sagt, idag blir det träning och efter det en promenad med Minna och Carro.
/Pernilla och Sippan

Inga kommentarer: