2010-11-04

Torsdag.

Jag älskar torsdagar! Underbara, nära till helgen!

Idag när jag varit ute med Sippan på morgonen åt lillen choklad!
Vad skulle jag göra? Snabba samtal till Hedeforsen, Mormor och google.
Han har varit normal hela dagen och nu precis var vi ute på en tur, och han var som vanligt, - glad, energisk, skrikande och framåt. Haha.

Innan dess var jag och Carro på tur med våra bebisar. Lyckad promenad återigen.

Behöver skaffa mig något att planera med. Kanske en bok jag kan dekorera med bilder. Föra in träningarna och hur det går, vad jag vill träna ect.

Kanske ska lägga lydnads tankarna på hyllan med Sippi? Kanske köra IPO med hon Mickan från Hedeforsen. Måste ringa henne! Hon verkar bra och hon gillar Sippi också. Känns ju bra! Behöver en bra tränare och Uddevalla ligger inte allt för långt bort.

Hoppas på fint väder till helgen och trevliga hundar! :)

5 kommentarer:

Moa - Leos mamma sa...

Nu funkade det!! =)

Var gärna med i min dagens blogg och missa inte de andra underbara tävlingarna i menyn! =)

Stefan sa...

I IPO:t har du ju lydnad också ;) först har du BH-provet där du har både linförighet och fritt följ. Sen är det sättande under gång och läggande under gång med inkallning och sen är det även platsliggning.

I IPO1 sen är det fritt följ, sättande under gång, läggande under gång med inkallning, apportering, både slät, över hinder, samt A-hinder och sen även framåtsändande och dessutom platsliggning.

I IPO2 är det som i ettan med tillägget att det även är ställande under gång.

Sen i IPO3 är det samma som i tvåan, men då är läggandet och ställandet under språngmarch.

Det är lydnadsbitarna det, sen är det ju även spåret och skyddet. Du kan ju iofs alltid köra BSL, där är det ju bara spåret och lydnaden som gäller.

Kör hårt nu! :)

Pernilla. sa...

Ska köra henne till det yttersta nu.
Fick ju som kritik på MT testet att hennes koncentration var låg. Dock är ju hennes bett skarpt så funderar på skydd. Hon har ju hög energi och älskar kampen, - jag som älskar lydnaden mest ;) Dock är det ju en viss lydnad i allt.. Tur det.

Hittat mig en bra tränare nu så ska försöka träffa henne snart för att få en kritik av henne. :)

Stefan sa...

I skyddet är det ju dock en lite annorlunda lydnad än i lydnadslydnad. Man brukar säga, - har du 100% lydnad innan skyddet så har du 20% kvar när du kommit igång med skyddet. Mao så är det 180% lydnad som gäller, för en skyddshund får inte gå ur hand under några omständigheter..

Koncentration är ju något som går att träna upp annars. Den behövs i lydnaden i IPO:t också om man säger så.

Hade varit kul att få titta på Sippi nästa gång jag är i Gbg.

Pernilla. sa...

Självklart, det får du gärna göra :)
Vi får hoppas det blir innan all snö kommer och hägrar ;)