2011-03-19

Lördag och lagerutförsäljning.



(Bilder från tidigare i Mars, idag har vi haft strålande sol)

Idag har varit en olik lördag. utförsäljning på jobbet och massor med kunder och hundar.
Sippan och Gonzo fick tidiga turer och trodde väl att det var mitt i natten imorse. (De snarkade när jag gick upp och ja, jag har hundar som kan sova länge. Det blir vad man gör dem till. ;) )
Hursom så var utförsäljningen lyckad och väl hemma värmde solen och hundarna var mer än redo att springa rundor.

Måste även tipsa om sele från MR. Sippan och Gonzan har nu fått en. (Såklart lila) De är handsydda, har två ställen att knäppa kopplet i, formar sig fint utefter kroppen. Går att använda i spår också. Är väldigt nöjd med den och den är värd varenda krona. Det finns även expander - koppel och halsband i MR. :)

Nu börjar ögonen bli trötta och hundarna skall ut för sista gången idag! Även imorgon blir tidigt. Skall träffa Therry, en blandras mellan Akita och björnhundsraser, hans matte har brutit armarna nu och kan inte föra honom själv och jag som är handfallen för honom kan inte neka min hjälp. Therry kommer även tillbringa tid i våran flock framöver ibland. Han är en glad hund som älskar människor, stor och lurvig. Bryr sig inte om andra hundar och längtar efter att få direktiv :)
Bild på honom kommer snart också såklart.

Vi hörs snart igen, jag hoppas ni haft en trevlig lördag i solen!

Inga kommentarer: